تکنولوژی

نمایشگر آیفون 14 پرو و پرو مکس با یک حفره جدید !

با نگاهی به رندرهای آیفون 14‌ پرو مکس متوجه می‌شوید. که این گوشی از نظر ظاهری تفاوت چندانی با آیفون‌های قبلی ندارد؛. اما یکسری المان‌ها هم در این گوشی تغییر کرده‌اند. به شکل خاص مشخص شده که آیفون 14 .ناچ ندارد و دوربین سلفی به صورت حفره‌ای روی صفحه نمایش قرار گرفته است. همچنین مشخص شد .که دوربین پشت هم هیچ برآمدگی خاصی روی قاب پشتی ایجاد نکرده. و ماژول دوربین پشت کاملا مسطح ساخته شده است.در رندرهای آیفون ۱۴ پرو مکس مشخص شده که این گوشی چندان باریک و نازک ساخته نشده. و دلیل آن هم می‌تواند حذف برآمدگی دوربین پشت باشد.البته حذف شدن ناچ از صفحه نمایش آیفون ۱۴. پرو مکس به معنای حذف حسگر تشخیص چهره نیست. منابع مختلف به این موضوع اشاره کرده‌اند. که حسگر تشخیص صورت به پشت صفحه نمایش منتقل شده. و چیزی شبیه به دوربین سلفی زیر صفحه نمایش گوشی‌های اندرویدی عمل می‌کند.

 

 

مهم‌ترین تغییر این بریدگی در سری آیفون ۱۳ عملی شده که عرض آن حدود یک پنجم کمتر شده. ولی در عوض طول آن با افزایش نسبی روبرو شده است. اما حالا سایت کره‌ای The Elec که سابقه‌ی خوبی در انتشار گزارش‌های معتبر دارد،. اعلام کرده که سامسونگ در حال خرید دستگاه‌هایی از شرکت‌های Philoptics. و Wonik IPS. است. که از این دستگاه‌ها برای ایجاد حفره در نمایشگر اولد سری آیفون ۱۴ استفاده خواهد شد..ظاهرا تخصص سامسونگ در زمینه‌ی ساخت نمایشگرهای حفره‌دار مدیران اپل را بالاخره راضی کرده .که برای آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس بریدگی نمایشگر را کنار بگذارند و در عوض از نمایشگر حفره‌دار بهره ببرند. طبق گزارش‌ها، آیفون ۱۴ پرو مکس از نمایشگر ۶.۷ اینچی بهره می‌برد. و اگر نمایشگر آن حفره‌دار باشد، نسبت نمایشگر به بدنه‌ی این گوشی در بین تمام آیفون‌ها رکوردشکنی خواهد کرد.

 

نمایشگر حفره‌دار

 

گفته می‌شود سامسونگ برای نمایشگر حفره‌دار این دو گوشی، استفاده از فناوری HIAA. را در نظر دارد که به گفته‌ی متخصصان، پیشرفته‌ترین فناوری برای ایجاد حفره در نمایشگر اولد محسوب می‌شود. باید خاطرنشان کنیم سامسونگ برای گوشی‌های تاشوی خود هم از این فناوری استفاده کرده .که در این نمایشگرها، چنین کاری با چالش‌های بیشتری روبرو می‌شود. زیرا نمایشگرهای انعطاف‌پذیر. به جای شیشه از زیرلایه‌ی پلاستیکی. استفاده می‌کنند.به همین دلیل سامسونگ برای چنین کاری از بهترین ابزارهای موجود استفاده می‌کند. گفته می‌شود شرکت Philoptics .طی سال آینده حدود ۲۷ میلیون دلار تجهیزات را در اختیار کارخانه‌های سامسونگ در ویتنام قرار می‌دهد. تا سامسونگ برای تولید انبوه نمایشگرهای حفره‌دار آیفون ۱۴. پرو و پرو مکس با مشکلی مواجه نشود.

 

در رابطه با نمایشگر حفره‌دار سری آیفون ۱۴، برخی گزارش‌ها از احتمال بهره‌گیری این مشخصه برای تمام مدل‌ها خبر می‌دهند. گفته می‌شود این گوشی‌ها احتمالا از فیس آی‌دی زیر نمایشگر بهره می‌برند. ولی هنوز این مشخصه قطعی نشده است. از طرف دیگر برخی شایعات احتمالا بهره‌گیری از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را مطرح کرده‌اند که خبرگزاری بلومبرگ این موضوع را رد کرده است. با وجود تمام این گزارش‌ها، یکی از افشاگران چینی به تازگی این شایعات را رد کرده و گفته که سری آیفون ۱۴. مانند نسل‌های قبلی از بریدگی نمایشگر استفاده می‌کنند

 

طراحی نمایشگر در گوشی موبایل آیفون ۱۴

 

طبق اخبار مشخص شده تنها مدل های Pro از سری آیفون 13 دارای نرخ تازه سازی 120 هرتزی است. صفحه نمایش های با فناوری LTPO OLED با نرخ ریت 60 هرتز برای سایر نمونه همچنان در دسترس خواهد بود. دلیل این امر این است که فقط سامسونگ می تواند صفحه نمایش LTPO بسازد و ظرفیت تولید واحدهای کافی را برای این برند ندارد.اگر شرایط این شرکت به درستی پیش برود؛ ال جی می تواند تمام نیازهای نمایشگرهای خاص برند گوشی آیفون ۱۴ را مرتفع کند.۷ اینچی و آیفون ۱۴. پرو مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی را داشته باشیم.تمام مدل‌های آیفون ۱۴ ظاهرا از دوربین اولترا واید بهره می‌برند. و احتمالا تعبیه‌ی دوربین پریسکوپی در مدل‌های پرو هم وجود دارد. طی سال‌های گذشته چندین گوشی با دوربین پریسکوپی راهی بازار شده‌اند. ولی اپل هنوز چنین کاری انجام نداده است. در هر صورت حدود یک سال تا معرفی این گوشی‌ها فاصله داریم. و تا آن زمان هزاران گزارش در مورد این گوشی‌ها منتشر خواهد شد. که باید ببینیم در نهایت کدام‌یک از آن‌ها به واقعیت تبدیل می‌شوند.

 

.

نویسنده : رها حیدری

آذر ماه 1400

ویدئو معرفی محصول

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *