تکنولوژی

مشخصات دوربین گلکسی S22 و S22 پلاس لو رفت !

اخبار جدید در مورد دوربین سری گلکسی اس 22 بسیار زیاد است و اطلاعاتی که در خصوص جزئیات این بخش از پرچمدارهای سامسونگ منتشر می‌شوند. به مرور زمان در حال اصلاح شدن هستند. تاکنون بیشتر توجه‌ها به مدل اس 22 اولترا بود، اما امروز یکی از افشاگران مطرح صنعت موبایل به نام Ice. Universe جزئیات دوربین مدل‌های استاندارد و پلاس را هم منتشر کرده .که ظاهراً هر دو از سخت افزار یکسانی استفاده می‌کنند.

به گفته Ice Universe، گلکسی اس 22 و اس 22 پلاس از سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی در دوربین پشتی خود استفاده خواهند کرد .که یک سنسور 1/1.57 اینچی با پیکسل‌های 1.0 میکرومتری و گشودگی دیافراگم f/1.8 است. این مشخصات ما را به یاد سنسورهای سامسونگ GN5 و سونی IMX766 می‌اندازد (استفاده از سنسور سونی در پرچمدار سامسونگ چیز عجیبی نیست چرا که کمپانی کره‌ای همواره تمایل داشته از ترکیبی از سنسورهای مختلف در گوشی‌هایش استفاده کند). برای مقایسه، بد نیست بدانید که سنسور اصلی دوربین گلکسی اس 21 و اس 21 پلاس 12 مگاپیکسلی در اندازه 1/1.76 اینچی و با پیکسل‌های 1.8 میکرومتری است. البته سری اس 22 نیز از فناوری ادغام پیکسل استفاده خواهند کرد و بنابراین می‌توانید در حالت 12.5 مگاپیکسل با اندازه پیکسل موثر 2.0 میکرومتر کار کنند که در نوردهی بهتر و بیشتر می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

 

دوربین اصلی گلکسی S22

 

مبتنی بر سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه‌ی ۱/۱.۵۷ اینچی و پیکسل‌های ۱ میکرونی است. به نظر می‌رسد با سنسورهای GN5 سامسونگ و IMX766 سونی سروکار داریم. باید خاطرنشان کنیم سامسونگ معمولا سنسور دوربین گوشی‌های خود را از دو شرکت مختلف تامین می‌کند. برای مقایسه باید بگوییم که دوربین اصلی گوشی‌های S21 و S21 پلاس مبتنی بر سنسور ۱/۱.۷۶ اینچی و پیکسل‌های ۱.۸ میکرونی است. این یعنی سامسونگ برای نسل جدید این دو گوشی دوربین اصلی بسیار بهتری در نظر گرفته است.

 

دوربین تله‌فوتو هم از سنسور ۱۰ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱ میکرونی بهره می‌برد و زوم اپتیکال ۳ برابری را ارائه می‌کند. در کنار این دو، یک دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه‌ی ۱/۲.۵۵ اینچی و پیکسل‌های ۱.۴ میکرونی تعبیه شده است. این سنسور تفاوتی با سنسور استفاده شده در گوشی‌های سری گلکسی S21 ندارد. همچنین دوربین سلفی S21 و S21 پلاس هم بار دیگر برای نسل بعدی آن‌ها مورد استفاده قرار گرفته و این یعنی بار دیگر با سنسور ۱۰ مگاپیکسلی روبرو خواهیم شد.

در مورد دوربین گلکسی اس 22 اولترا هم باید اشاره کنیم که بر اساس شایعات منتشر شده، از یک سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی (سنسور HM3 بهبود یافته)، سنسور 12 مگاپیکسل فوق عریض، سنسور 10 مگاپیکسل پریسکوپ با زوم 10 برابر و ماژول تله فوتو 10 مگاپیکسلی (ظاهراً متفاوت از اس 22 و اس 22 پلاس) بهره خواهد برد. همچنین، گفته می‌شود که دوربین سلفی این گوشی نیز مانند دو مدل اولترای قبلی، وضوح 40 مگاپیکسلی دارد.

گفته می‌شود گلکسی S22 از نمایشگر ۶٫۰۶ اینچی و S22 پلاس از نمایشگر ۶٫۵۵ اینچی بهره می‌برند. ظاهرا این دو نمایشگر از نوع تخت هستند ولی لبه‌های نمایشگر مدل اولترا اندکی خمیده است.

 

برای مشاهده سایر محصولات سامسونگ سایت مستر موبایل ( اینجا ) کلیک کنید .

.

نویسنده : رها حیدری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *